De folos in orice privinta
Autor: Vali Paul  |  Album: Comori nepretuite  |  Tematica: Diverse
Resursa adaugata de Maria18 in 15/10/2015
    12345678910 0/10 X
DE FOLOS IN ORICE PRIVINTA 1 Timotei 4:8

Am primit foarte puternic din parte Duhului sfint ca acest an sa fie unul al dezvoltarii caracterului Cristic in fiecare din noi, asa ca cel putin prima parte a acestui an vom urmarii coordonatele carcterului evlavios si ne vom incuraja la dezvoltarea lui in viata noastra.
Si as vrea sa incepem prin a intelege ce inseamna a fi evlavios deoarece asa cum spune Pavel lui Timotei .. evlavia este de folos in orice privinta.
- Ne rugam pentru cei in conducere pentru ca noi sa putem traii in evlavie
- Evlavia trebuie urmarita, iar insotita de multumire este un mare cistig
Asteptarea Domnului trebuie facuta printr-o viata sfinta si evlavioasa (2 Petru 3:10-12)
Deci este clar ca evlavia nu este un lux spiritual, un caracter elitist ci o normalitate crestina, nu o chestie optionala, dar cel mai ades este neinteleasa aceasta coordonat sau prost definita.
Pe de alta parte nu este ceva dificil de realizat deoarece asa cum spune Petru (1 Petru 1:3) – Dumnezeu ne-a dat tot ceea ce priveste viata si evlavia, deci fiecare crestin are totul deja pentru a traii in evlavie.
ESTE CLAR CA EVLAVIA INCLUDE CARACTERUL CRESTIN DAR MERGE CHIAR MAI DEPARTE FIIND CHIAR TEMELIA PE CARE ESTE ZIDIT CARACTERUL CREStin>
EVLAVIA CA DEVOTAMENT PENTRU DUMNEZEU IN ACTIUNE
Devotamentul nu este o activitate chiar daca sunt activitati devotionale, ci este o atitudine fata de Dumnezeu din care rezulta actiuni placute lui Dumnezeu. Vorbim de trei elemente esentiale ce definesc aceasta atitudine:
- Frica de Dumnezeu
- Dragostea pentru Dumnezeu
- Dorinta dupa Dumnezeu
Toate aceste elemente il au pe Dumnezeu in centru, asa ca putem spune ca viata de evlavie este un exercitiu sau o disciplina care se concentreaza asupra lui Dumnezeu. Vorbim deci nu doar de treaire ci si de atitudine nu doar de actiuni ci si de umblare cu Dumnezeu
Este clar ca nu putem incepe a traii evlavios de cit dupa ce dezvoltam devotament pentru Dumnezeu, acesta fiind principalula motivatie a unui comportament placut lui Dumnezeu.
De asemenea este clar ca evlavia nu este un sentiment religios manifestat printr-o scrupuloasa indeplinire a practicilor bisericesti ci un devotament, pasiune pentru Dumnezeu care produce actiuni placute Lui si implicit o viata placuta Lui si acest lucru prin cele trei elemente esentiale care atit independent cit si individual produc carcter evlavios.
1. CRESTINUL TEMATOR DE DUMNEZEU
Impotriva tuturor conceptelor moderne care considera frica de Dumnezeu ca un concept VT, adevarul este ca frica de Dumnezeu este fundamental pentru credinciosul NT care il are ca model pe Domnul Cristos despre care Biblia spune – placerea Lui v-a fi frica de Domnul ( Isaia 11:3) iar vorbind despre noul legamant (Ieremia 32:40) pune frica de Domnul la baza acestui legamant..
Carte Fapte (9:31) arata ca umblarea in frica de Domnul era cheia succesului bisericii faptelor.
Este cei drept ca cel mai ades conceptul de frica de Domnul este inteles gresit - acea teama infricosata, terorizanta, dar credinciosu a fost izbavit de acest aspect al fricii pentru a traii acea frica reverentioasa de venerare si cinstire a lui Dumnezeu.
Aceasta frica nu se focuseaza pe minia lui Dumnezeu ci pe maretia Lui, pe sfintenia si gloria transcendentala a lui Dumnezeu, Domnul Domnilor, regele regilor, Imparatul vesniciilor. Acest gen de frica produce inchinare si adorare si faace sa il vedem mai intii pe Dumnezeu in gloria si maretia sfinteniei Lui apoi in dragostea si harul Lui. Faptul ca ne adresam Lui cu Tatal nostru nu are in primul rind o conotatie familiala ci una a respectului si onoarei care arata diferenta in tre Creator si creatie chiar daca este creat dupa chipul Creatorului.
Apocalipsa 15:3,4 – descriu cel mai bine aceasta diferenta chiar dupa glorificarea omului si asta doar in contextul inceperii cunoasterii sfinteniet absolutea alui Dumnezeu.
Atitudinea fata de pacat care are la baza o astfel de frica este o motivatie primordiala in ascultarea de Domnul, pacatul ne fiind considerat ceva normal ci un afrond adus demnitatii si maretiei Lui.
2. DRAGOSTEA PENTRU DUMNEZEU
Numai credinciosul temator de Dumnezeu poate realiza dragostea lui Dumnezeu si sa dezvolte la rindul lui o dragoste pentru Dumnezeu. Numai asa se poate realiza faptul ca prapastia produsa de pacat intre Dumnezeu si om nu poate fi acoperita de cit de dragostea lui Dumnezeu demonstrata in mod suprem in Fiul.
Omul evlavios nu uita niciodata ca a fost cindva obiectul miniei lui Dumnezeu si ca salvarea este prin Isus, el intelege ca dragostea lui Dumnezeu nu are nici un sens fara Calvar, iar Calvarul nu are nici un sens despartit de minia sfinta a lui Dumnezeu.
Masura in care apreciem si raspundem dragostei lui Dumnezeu este masura fricii de El, iar aceasta constienta a dragostei Lui trebuie personalizata, trebuie sa realizezi ca tu esti obiectul aceste dragoste si aceasta personalizare atrage inima ta in dragoste pentru El.
Un alt aspect este faptul ca aceasta dragoste este in intregime din harul Sau deci nu este nimic pe baza de performanta sau abilitati.
Aceasta dragoste te vindeca de egoism, si este ca o presa din toate partile – 2 Corinteni 5:14,15 –
Devotamentul pentru Dumnezeu incepe cu frica de Dumnezeu si dezvolat dragoste pentru Dumnezeu prin intelegerea dragostei Lui pentru noi descoperita in lucrarea Crucii Domnului Isus.
3. DORINTA DUPA DUMNEZEU
Evlavia angajaja sentimentele noastre si starneste in noi dorinta de a ne bucura de prezenta si partasia lui Dumnezeu. Este dorinta psalmistului (42) – cum doreste un cerb … - sau a lui David (27:4) – un lucru cer de ls Domnul si-l doresc fierbinte. Si aceasta nu este ceva VT. Pavel are aceeasi dorinta (Filipeni 3:10)
Aceasta dorinta dupa Dumnezeu este caracteristica principala a unui om evlavios si este departe de ideea de slujire desi o include, sau lucrarea lui Dumnezeu desi e singura motivatie corecta.
De altfel aceasta este dorinta si motivatia lui Dumnezeu pentru om inca din creatie … iar acel strigat ADAME UNDE ESTI … are conotatia disperarii la pierderea unei relatii de exceptie, iar cartea Apocalipsa vorbeste din nou de acelasi tip de relatie (21) locirea lui Dumnezeu in mijlocul poporului Sau.
Aceasta este marea provocare a bisericii de astazi ca cea aLaudiceii (Apocalipsa 3:20) si arata care este dorinta lui Dumnezeu cel ce sta la usa si bate.
Dorul dupa Dumnezeu nu produce austeritate ci dorinta de a-L lauda, de a-L glorifica.
ACEASTA ESTE DEVOTAMENTUL DUPA DUMNEZEU – FRICA REVERENTIOASA DE DUMNEZEU IMBINATA CU INTELEGEREA ADINCA A DRAGOSTEI LUI DUMNEZEU DOVEDITA LA CRUCE SUNT DOUA ATITUDINI CARE SE INTILNESC SI COMPLETEAZA PRODUCIND O DORINTA DUPA DUMNEZEU…
INTREBARI DE LUCRU.
1. Care a fost pina acum conceptul tau vis a vis de frica de Dumnezeu? Ce fel de motivatie a adus in viata ta?
2. Ce anume a dus la formarea acestui concept si daca nu e corect cum crezi ca poate fi corectat?
3. Alege si un domeniu din viata laica unde sa dezvolti evlavia … ceva masurabil.
Până în acest moment nu au fost adăugate comentarii.
Statistici
  • Vizualizări: 948
Opțiuni