Greutatea si Responsabilitatea Lucratorului
Autor: Singeorzan Teodor
Album: 1
Categorie: Atenționări și sfaturi

                Greutatea si Responsabilitatea Lucratorului

                                                                                                                                                 1Corinteni 3:6-15

..eu am sadit,Apolo a udat,dar Dumnezeu a facut sa creasca..

                                                              
Daca deschidem Cuvintul lui Dumnezeu in 1Corinteni 3:6-15,putem observa inca de la inceput ca Apostolul Pavel prezinta in acest text GREUTATEA sau RESPONSABILITATEA lucrarii pe care el si Apolo au avut-o binenteles nu numai in Corint,ci' oriunde au avut Cimp de lucru deschis,iarasi prin acest text pe linga acest lucru, el face 2 Comparatii diferite insa avind unul si acelasi sens comparindu-se cu un:
GRADINAR-(sau Agricultor)- care evident Planteaza(vers.6),si cu un
ZIDAR    -(sau Constructor)-care evident ca Pune Temelii,sau zideste(vers.10).
Apostolul Pavel cind foloseste Comparatia aceasta in (vers.6) de Gradinar,folosind expresia aceasta..
EU AM SADIT,APOLO  A UDAT,DAR DUMNEZEU A FACUT SA CREASCA,vrea sa ne arate UNITATEA celor 3 in Lucrarea 
de Mintuire a omului..Si anume..a Ap. Pavel,a lui Apolo,si a lui Dumnezeu.Evident ca nu este vorba de o plantatie reala pe care ei au facut-o,ci' banuiesc ca sinteti si voi de acord ca el vorbeste aici METAFORIC (simbolic).
Si acum..daca am vorbi putin despre prima Comparatie pe care Ap. Pavel a prezentat-o in (vers.6),ca si 
GRADINAR..pentru a arata ceace a vrut sa zica Ap. Pavel cind a folosit aceasta Comparatie relatata in (vers.6)
EU AM SADIT,APOLO  A UDAT,DAR DUMNEZEU A FACUT SA CREASCA,-vom gasi cel putin 3 pareri diferit una de alta.
Spre exemplu..
1). Unii sint de parere ca ceeace Ap.Pavel arata in(vers.6)ca a Sadit,si Apolo mai pe urma a Udat,nu semnifica altceva decit Faptele Bune sau Rele al lui si a lui Apolo.
Ca de Exemplu..
Daca Ap. Pavel ar fi daruit o bucata de paine unui sarac,el in momentul acela nu a facut altceva decit ca,a SADIT IN OGOR O FAFTA.
2). Ceea de a doua categorie de oameni,sint de parere ca ceea ce Ap. Pavel arata in (vers.6), ca A SADIT,semnifica VESTIREA EVANGHELIEI,pe care el si Apolo au vestit-o in Corint,si pretutindeni unde au deschis ei cimp de lucru.
Ca de Exemplu..
Orideciteori Ap.Pavel vestea Evanghelia unor persoane in vreun loc,ei in momentul acela nu a facut altceva decit ca AU SADIT IN OGOR.
3). Iarasi ultima categorie de oameni sint de parere ca ceea Ap. Pavel arata in (vers.6) ca a SADIT,semnifica CONVERTIREA UNUI OM LA DUMNEZEU.
Ca de Exemplu..
Orideciteori Ap.Pavel a vestit Evanghelia in vreun loc,iarasi in acel loc daca un om auzind Evanghelia se Convertea la Dumnezeu,ca si in cazul lui Petru cu acele aproape 3000 de suflete specificat in Fapte 2:41, acest lucru semnifica ca in urma Convertirii acelui om,Ap. Pavel sau (Evanghelistul),a SADIT acele suflete in ogorul lui Dumnezeu.
Intrebarea mea este....
Care din toate aceste 3 Categorii de oameni cu pereri diferit una de alta au dreptate?Pentruca toti se indreptatesc in felul lor aducind dovezi Biblice la ceea ce sustin ei,si totusi ramin tot 3 pareri diferit una de alta?
Oare sa aiba dreptate toti?..Evident ca nu..Dar oare cine este acel ce are dreptate?
Si ca sa putem gasi adevarul,v-a trebui sa vorbim putin din fiecare semnificatie in parte a fiecarei persoane pe care a adus-o.
Si a-si vrea sa incepem mai intai cu prima Categorie de oameni care sint de parere ca ceeace Ap. Pavel arata in (vers.6) ca a SADIT,semnifica FAPTELE BUNE al Ap. Pavel,si a lui Apolo.
Si se pune intrebarea...
Daca ceeace Ap. Pavel arata in (vers.6) ca a SADIT semnifica FAPTELE BUNE ale lui si ale lui Apolo,dupa cum a specificat aceasta Categorie de oameni,atunci in cazul in care Ap. Pavel ar fi daruit o bucata de paine unui sarac,cum va puteti imagina ca mai apoi Apolo a udat aceea fapta a lui Ap. Pavel?..Cum..?..Sa-i mai daruiasca si Apolo mai pe urma inca o a doua felie de paine sau sa-i dea pe linga aceea felie de paine o bucata de peste?
Pina aici, hai ca mai ca ar potrivi..Dar cum ramine cu lucrarea lui Dumnezeu pe care o face mai pe urma..
Si-anume..sa faca sa creasca faptele Ap. Pavel si a lui Apolo?Sa faca sa creasca in mana saracului felia de paine si bucata de peste? Este putin cam amuzanta semnificatia aceasta nu..? Plus de aceasta..v-am specificat la inceputul Studiului ca atunci cind Ap. Pavel prezinta acest text,face 2 Comparatii diferite,insa avind unul si acelasi sens Comparindu-se si cu un ZIDAR,dar si cu un GRADINAR.
Ori in Comparatia aceasta a doua cum puteti potrivi faptele Ap. Pavel si a lui Apolo paralel cu versetele 13 in jos ,,si focul v-a dovedi cum este lucrarea fiecaruia"?
Dupa semnificatia primei categorii de oameni,ar trebui ca Dumnezeu sa aprinda bucata de paine si de peste a saracului pentru a verifica daca rezista la foc,sau pentru a vedea daca Ap. Pavel si Apolo au facut aceste fapte cu inima curata?..sau cum ar trebui ca Dumnezeu sa treaca prin foc faptele lor pentru a le proba faptele?..
In sfirsit..pentru mine nu are logica aceasta semnificatie..mai degraba i-mi pare putin hazlie..pentruca oricum am vrea noi sa o invirtim,nu iasa.Observa (vers.6) ,,EU AM SADIT,APOLO A UDAT,dar DUMNEZEU a facut sa CREASCA.Ceea ce inseamna ca toti 3 au lucrat impreuna la un singur lucru..si-anume,la ceea ce Ap. Pavel a SADIT. Si observa ca lucrarea fiecaruia a fost diferita de altul cu scopuri diferite,insa doar pentru cresterea a ceeace Ap. Pavel a sadit.Plantand Ap. Pavel,udind Apolo,si apoi facind sa creasca Dumnezeu ceeace ei au plantat.
Versetul 7.. ,,Ci' DUMNEZEU care face sa CREASCA "..
Cu alte cuvinte..degeaba Ap. Pavel daruieste aceea bucata de paine acelui sarac,si degeaba Apolo daruieste mai apoi aceea bucata de peste sau uda aceea bucata de peste,pentruca daca DUMNEZEU nu face sa creasca faptele lor,toata munca lor poate fi in zadar.Adica cum ar trebui sa faca sa creasca DUMNEZEU faptele lor?..pentruca observa (vers.7)..ca totul depinde doar de cresterea faptelor a Ap. Pavel,si a lui Apolo,pe care doar Dumnezeu are puterea sa o faca.Iarasi daca DUMNEZEU nu face ca faptele lor sa creasca,tot ceeace au lucrat ei,pe linga ca poate fii in zadar,pot urma si consecinte rele..(vers. 15).
Vi se pare normala aceasta semnificatie a primei categorii de oameni care sustin ca ceeace Ap. Pavel a SADIT,Apolo a UDAT,iar DUMNEZEU a facut sa creasca,semnifica FAPTELE BUNE?Pentru mine deocamdata nu au sens..
Versetul 9.. ,,Caci NOI SINTEM" ,,VOI SINTETI "..
Cred ca sinteti de acord cu mine ca in acest (vers. 9),apar 2 personaje. ,,NOI" si ,,VOI".Oare cine sint aceste 2 personaje mentionate in acest (vers.9)?
Evident ca daca Ap. Pavel a vorbit prin metafora in (vers.6),,ca el SADESTE",este normal ca tot prin metafora sa continue sa vorbeasca aratind si locul,unde a SADIT,si binenteles ceeace a SADIT in acel ogor..nu?Doar nu a SADIT in aer,si nimic.Ci' a SADIT ceva,si undeva..nu?Si acum v-a trebui sa gasim cu dovezi Biblice,ceeace Ap. Pavel a SADIT,si unde a SADIT..nu?..
Si va rog sa observati (vers.6) si (vers.9),ca aici in (vers.6) Ap. Pavel ne arata foarte clar ca el a SADIT ceva,si sa zicem ca FAPTELE BUNE dupa cum sustin aceasta prima categorie de oameni,iarasi in (vers.9),ne arata exact si locul unde Ap. Pavel a SADIT,adica in Ogorul lui DUMNEZEU,acele FAPTE.
A-si vrea sa mentionez de la inceput ca Ap. Pavel si Apolo nu au lucrat pentru ei insasi, ci' ,,pentru DUMNEZEU" si ,,cu DUMNEZEU".nu? Pentruca chiar el insasi spune in (vers. 9)..,,Caci noi sintem impreuna lucratori CU DUMNEZEU".
Asadar proprietarul ogorului unde a SADIT Ap. Pavel acele FAPTE (dupa cum sustin aceasta prima categorie de oameni),iarasi mai apoi Apolo a udat,urmind ca DUMNEZEU sa faca sa creasca,este DUMNEZEU.Nu Ap. Pavel si nici Apolo.
Pentruca este logic ca nu DUMNEZEU lucreaza pentru Ap. Pavel si pentru Apolo,si pe proprietatea lor,ci' defapt ei lucreaza impreuna cu DUMNEZEU si pe proprietatea lui DUMNEZEU..nu?..Si ca sa putem gasi ceeace a SADIT Ap. Pavel  pe proprietatea lui DUMNEZEU,iarasi mai apoi Apolo a udat,v-a trebui sa citim (vers.9).Cu expresia ,,VOI"..acel lucru a SADIT Ap. Pavel in Ogorul lui DUMNEZEU.. Acel ,,VOI"..dar oare ce este acel ,,VOI" ?..binenteles ca nu este atit de greu sa gasim acest raspuns..nu..?..este destul de simplu..i-l putem gasi in (vers. 5) cu expresia ,,PRIN CARE ATI CREZUT".
Pentruca dealtfel daca nu ar fi asa cum va prezint eu,atunci faceti-ma sa inteleg cum Ap. Pavel a putut sa aiba o conversatie cu OGORUL,sau cu insasi FAPTELE LUI SADITE in OGORUL lui DUMNEZEU..atunci cind se exprima in (vers.9) ,,VOI SINTETI OGORUL LUI DUMNEZEU"..adica FAPTELE lui sint in Ogorul lui DUMNEZEU.Este oare posibil lucrul acesta?..
Cu alte cuvinte..
Cum poate Ap. Pavel sa aiba o conversatie cu aceea bucata de paine si de peste pe care el a SADIT-o in OGOR cindva,dindui-o acelui sarac?
Binenteles ca nu este posibil asa ceva nu..?
Tocmai deaceea raspunsul sau enigma este alta..
Ap. Pavel nu converseaza in (vers.9)cu FAPTELE LUI BUNE plantate in OGORUL LUI DUMNEZEU,ci' el defapt converseaza cu sufletele din Corint mentionate in (vers.5),care au fost Convertite de Ap. Pavel prin Evanghelie, (fiind plantate in felul acesta in OGORUL LUI DUMNEZEU),iar mai apoi Apolo tot in (vers.6) UDA ceeace Ap. Pavel a SADIT in OGORUL LUI DUMNEZEU(adica acele suflete din Corint),prin faptul ca a INTARIT in continuare,si a SUTINUT Propovaduirea Ap. Pavel acelor oameni din Corint,prin felurite SFATURI,INVATATURI,INTARINDU-I,si AJUTINDU-I prin Evanghelia lui DUMNEZEU,sa ramina STATORNICI,iarasi in continuare DUMNEZEU facind partea cea mai importanta a oamenilor Convertiti din Corint..si anume..
In a-i CRESTE SPIRITUAL(incepind cu LAPTELE DUHOVNICESC relatat in 1Petru 2:2) cu legatura la (vers.2 si 3) din 1Corinteni Capitolul 3 si observa lucrul acesta ca aceste suflete din Corint,inca nu puteau suferii bucatele tari,pentruca inca erau tot lumesti,macar ca erau deja plantati in OGORUL LUI DUMNEZEU.Deaceea mentioneaza Scriptura in (vers.14)..ca lucrarea fiecaruia depinde doar de faptul in care ramine in picioare aceea lucrare.Pentruca dupa cum te silesti ca lucrarea ta sa aiba o rezistenta cit mai buna la temperiile acestei lumi(si asta depinde de invataturile RELE sau BUNE pe care le implementezi in mintea lor,si de SILINTA ta in a te ocupa de acele suflete fie prin SFATURI,INVATATURI..etc.),in asa fel ve-i primi si RASPLATA (nu plata),pentru tot ceeace a-i facut.Si binenteles ca dovada rezistentei acelei lucrari o v-a cunoaste DUMNEZEU negresit.
Ca si Concluzie..
Ap. Pavel vrea sa ne faca atenti in acest text de GREUTATEA si RESPONSABILITATEA LUCRATORULUI. Nu este permis sa lucrezi cum vrei,si cit vrei..
Raspundem ca si Lucratori a lui Dumnezeu de fiecare RASAD odata SADIT in OGORUL LUI DUMNEZEU,sau de fiecare CLADIRE pe care am ZIDIT-O,cu motive FOARTE BINE INTEMEIATE..si-anume..
,,DE CE NU A REZISTAT ACEL ZID PE CARE NOI L-AM ZIDIT " ,ramanind in picioare prin temperiile acestei lumi,si cine este ZIDARUL? Sau
DE CE A FOST SMULS acel RASAD,pe care noi l-am PLANTAT in OGORUL lui DUMNEZEU,si cine este GRADINARUL?
A cui v-a fi vina..?..a lui DUMNEZEU..?..sint convins ca NUU..Ori atunci cineva trebuie sa raspunda de aceea LUCRARE nuu..Ori daca eu voi fi acela ce voi raspunde de aceea LUCRARE, atunci ce voi raspunde,sau ce vei raspunde la vina adusa asupra mea,sau a ta ca si LUCRATOR..?
Ap. Pavel stiti destul de bine ca cu lacrimi a CRESCUT acele mici RASADURI(2Corinteni 2:4),sau acele multe ZIDURI le-a zidit prin multele PRIMEJDII,in NECAZURI,in FRIG..etc. (1Corinteni 15:30 si 2 Corinteni 11:26),
Oare TU sau EU ca si LUCRATOR impreuna cu DUMNEZEU,am lucrat in felul acesta la STATORNICIA sau REZISTENTA LUCRARII noastre facute,sau am lucrat ,,FARA BAGARE DE SEAMA" cum ne avertizeaza Ap. Pavel in (vers 10)
,,DAR FIECARE SA IA BINE SEAMA.."
Atunci vei avea,sau voi avea o singura sansa de MINTUIRE..ca si raspundere,sau ca si PEDEAPSA asupra a ceeace am LUCRAT,si ,,CUM AM LUCRAT "..si anume..
,,MINTUIRE CA PRIN FOC".. (vers.15).
Sansa pe care nu ti-o recomand,nici tie dar nici mie..
Si ca si SFIRSIT a acestei prime parti a STUDIULUI,nu te Sfatuiesc altceva nici pe tine si nici pe mine decit...
,,SA FIM CU BAGARE DE SEAMA"..ca si lucratori, ,,CUM CLADIM DEASUPRA"
Si probabil in STUDIUL urmator,vom discuta in continuare despre cele 2 pareri a celorlalte categorii de oameni,care au mai ramas de vorbit,legat de semnificatiile lor diferite asupra cuvintului ,,SADIT"..si probabil si despre Tema..,,CUM SA CLADIM DEASUPRA..

Amin...

                                                                                                                                                Singeorzan Teodor

Preluat de la adresa: https://www.resursecrestine.ro/predici/120261/greutatea-si-responsabilitatea-lucratorului